خصوصیات نرم افزار crm از نظر کاربران

خصوصیات نرم افزار crm از نظر کاربران

سیستم ارتباط با مشتری یا crm چیست ؟

سیستم ارتباط با مشتری، ترجمه عبارت Customer Relationship Management است و به معنای فرایندها و فناوری‌ هایی است د که در شرکت‌ ها و سازمان‌ ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان کاربرد دارد و شامل مدیریت انواع شیوه‌ هایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده می کند. این برنامه وابسته به وب می باشد و مشتریان در هرجایی از دنیا که باشند باید بصورت آنلاین با این برنامه کار کنند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یک وسیله بسیار کاربردی و کارآمد برای بازاریابی می باشد. crm نقش مهمی در کاهش هزینه‌ ها و اتوماتیک کردن روندهای کاری دارد فقط از قبل باید آموزش های لازم در مورد این نرم افزار را دیده باشید و همچنین برای خرید نرم افزار crm بهتر است از یک نرم افزار بومی و طراحی شده با مدل کسب و کار خود استفاده نمایید.

خصوصیات نرم افزار crm از نظر کاربران

CRMهای مختلف، ویژگی های متفاوتی دارند اما همه ی آنها باید چند ویژگی اساسی را داشته باشند که از جمله این ویژگی های در قسمت زیر بصورت مختصر بیان شده است.

1. مدیریت فروش

همانطور که می دانید شرکت ها و سازمان ها برای اینکه یک کسب و کار عالی داشته باشند باید بروی تیم فروش تمرکز کرده و اطلاعات آنها بروز و دقیق باشد. این موضوع اهمیت به کار گیری ابزاری مناسب برای مدیریت ارتباط با مشتری را مشخص می نماید. استفاده از نرم افزار CRM کمک می کند تا فرآیندهای داخلی ساده تر و سریعتر انجام شوند و پرسنل فروش به جای درگیر شدن در امور پیش پا افتاده روزانه بر هدف اصلی یعنی فروش تمرکز می کنند و شرایطی فراهم می شود که بتوان تجربه ای متفاوت را برای مشتریان خود به ارمغان آورید.

2. دسترسی از راه دور

CRM انواع مختلفی دارد و ویژگی های آنها باتوجه با کارکردشان متفاوت است ولی از نظر مدیران CRM بومی بهتر و بصرفه تر است زیرا براحتی میتوان به اطلاعات تمام مشتریان دسترسی پیدا کرد و مدیران می توانند در هر مکانی که خستند از طریق دسترسی به اینترنت به اطلاعات مورد نظر خود در نرم افزار CRM دسترسی پیدا کنند.

3. دسترسی از طریق تلفن همراه

امروزه علاوه بر دسترسی از راه دور به اطلاعات مشتریان، نقطه قوت دیگر نرم افزار CRM امکان دسترسی به اطلاعات مشتریان و ثبت داده های مربوطه از طریق تلفن همراه است. این امر نه تنها برای پرسنل فروش که نیاز به اطلاعات مشتریان خود دارند، بلکه برای کسانی که دائم خارج از شرکت هستند و به منظور تکمیل معاملات فروش خود نیازمند دسترسی به داده های CRM هستند، بسیار مناسب می باشد.

4. سفارشی‌ سازی

همانطور که می دانید کسب و کارها چالش های زیادی دارند که به مرور زمان این چالش ها کاهش می یابند و برای کم کردن این چالش ها نیاز به CRM مناسب می باشد پس از CRMی استفاده کنید که بتواند متناسب با موقعیت خاص شما سفارشی سازی شود. ویژگی CRM خوب اینست که انعطاف پذیر باشد و با سیستم عامل موردنظر شما سینک شده باشد و بروی اطلاعات مشتریان تسلط کامل را داشته باشد و همچنین به شما این امکان را بدهد تا بطور همزمان فرآیندهای خود را بروز رسانی و مجدداً ارزیابی کنید.

5. تجزیه و تحلیل یکپارچه CRM

از آنجایی که CRM از مدل های مختلفی برخوردار است ولی از نظر کاربران یک CRM باید امکان تجزیه و تحلیل داده ها و نهایتاً امکان تصمیم گیری در بخش های بازاریابی و فروش را بدهد و ضمنا کاربران را قادر می سازد تا کمپین ها و گروه های هدف را انتخاب نمایند.

6. ارتباط کارآمد و همه جانبه با مشتری

برای تبدیل فرصت های فروش به فروش قطعی و مشتریان بالقوه به مشتریان دائمی باید از هر گونه راه ارتباطی با ایشان استفاده نمود. ارسال فكس، ایمیل و پیامك در بازه های زمانی یا زمان خاص به صورت اتوماتیك از سیستم CRM راه حلی است كه در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیشرو تعبیه گردیده است. سیستم ارتباط با مشتری از خصوصیات فراوانی برخوردار است ولی ما در این مقاله با چند ویژگی مهم و تاثیرگذار نرم‌افزار CRM اشاره کرده ایم تا مدیران بهتر بتوانند با مشتران رابطه برقرار کرده و نیازهای آنها را برطرف سازند از جمله ای ویژگی های مهم و کاربردی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ارائه نسخ به روز شده با امکانات جدید
  • هزینه مرقون به صرفه
  • User Friendly یا کاربر پسندی بسیار زیاد
  • جبران هزینه و افزایش میزان فروش در مدت زمان کوتاه پس از استفاده
  • پشتیبانی قوی رضایت مشتری از خدمات
  • ارائه نسخ به روز شده با امکانات جدید
  • افزایش میزان رضایتمندی پرسنل
  • ایجاد زمینه هایی برای مراجعه مجدد مشتری
  • افزایش میزان فروش و سود آوری به جهت منظم و با برنامه شدن پروسه
  • بازاریابی فروش برای شرکت و پرسنل
  • آشنایی بیشتر با نیازها ، خواسته ها و گرایشات مشتری
  • افزایش میزان کم و کیف سرویس دهی به مشتریان
  • ارائه هرچه بهتر خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *